نمایندگی تخصصی تعمیرات موبایل با گارانتی تعمیرات   021-88894775   درخواست آنلاین تعمیرات موبایل

نمایندگی تعمیرات گلکسی واچ و ساعت هوشمند سامسونگ و تعمیر انواع اسمارت واچ

نمایندگی تعمیرات موبایل و مرکز تخصصی تعویض باتری در تهران

با گارانتی تعمیرات

دارنده گواهینامه تخصصی از TUV اروپا (ایتالیا)

اولین دریافت کنندگان گواهینامه ایزو 9001 - 2008 از اتحادیه اروپا در ایران

 

آموزش نحوه تشخیص باتری اصلی گوشی از باتری تقلبی فیک یا کپی

چطور باتری اصلی گوشی را از باتری تقلبی و فیک تشخیص دهیم؟

تشخیص باتری اصلی از باتری تقلبی اهمیت زیادی دارد. باتری های تقلبی شاید شباهت ظاهری به باتری های اورجینال داشته باشند اما کیفیت باتری های اصلی را ندارند و نمی توانند شارژدهی خوبی داشته باشند و دوام خیلی کمتری دارند و از همه مهم تر استفاده از آن ها می تواند باعث خرابی گوشی، انفجار یا آتش سوزی نیز بشود.

ما در این مقاله به شما روش های تشخیص باتری اصلی و اورجینال را از باتری تقلبی آموزش می دهیم. اما همیشه به یاد داشته باشید یکی از مطمئن ترین روش ها برای خرید باتری اصلی گوشی، مراجعه به مراکز معتبر و مطمئن تعمیرات موبایل و یا نمایندگی تعمیرات موبایل است.

روش های تشخیص باتری اصلی از باتری تقلبی:

 

بررسی برچسب دور باتری

دور باتری گوشی یک برچسب حاوی اطلاعات تاریخ تولید باتری، ظرفیت باتری، آیکون، هشدارها، لوگوی شرکت سازنده باتری و ... است. در باتری های اصلی این برچسب کاملا به بدنه باتری چسبیده است و برجستگی برآمدگی یا فاصله ای بین برچسب و بدنه گوشی وجود ندارد اما باتری های تقلبی و فیک برچسب ممکن است موج داشته باشد.

 

مقایسه ظاهر باتری با باتری فابریک و اصلی گوشی:

باتری اصلی ظاهری تمیز، صاف و یکدست دارند و محل اتصالات منظم است. باتری که تهیه می کنید را با باتری فابریک و اولیه گوشی مقایسه کنید ببینید محل چسبیدن لیبل، رنگ بدنه و جنس سطح باتری مانند هم هستند یا خیر. به اتصالات و کانکتورها هم دقت کنید محل قرارگیری کانکتورها در باتری جدید باید دقیقا مانند باتری فابریک باشد.

تطبیق اطلاعات روی باتری:

روی باتری اصلی اطلاعاتی درج شده است مانند اسم برند، علائم و آیکون های هشدار و ... این اطلاعات باید مشابه باتری فابریک گوشی باشد. اطلاعات روی بسیاری از باتری های تقلبی با اطلاعات و مشخصات روی باتری اصلی مطابقت ندارد حتی گاهی شاهد اشتباهات املایی یا سایر تغییرات نیز می توان بود.

 

تشخیص باتری تقلبی از باتری اصل با بررسی محل اتصالات

یکی از راه های تشخیص باتری اصلی از باتری تقلبی، بررسی اتصالات طلایی رنگ باتری است. این تیکه های طلایی رنگ روی باتری، اتصالات و کانکتور های روی باتری هستند. اتصالات در باتری های اصلی عمق کمی دارند و اندازه عمق تمام اتصالات با هم مساوی است اما اتصالات و کانکتورها در باتری های تقلبی با هم برابر نیستند و ممکن است برخی اتصالات باتری عمق کمتر و برخی عمق بیشتر داشته باشند و در مقایسه با باتری اصلی، عمیق تر هستند.

همچنین اتصالات فلزی باتری‌های اصل رنگ تیره‌تری دارند و انعکاسی نیستند اما اتصالات و کانکتورها در باتری‌های تقلبی شفاف هستند و نور را منعکس می کنند.

 

تشخیص باتری تقلبی از باتری اصل با بررسی جنس باتری

یکی از تکنیک های تشخیص باتری اصلی از تقلبی چک کردن جنس بدنه باتری است. باتری های اصلی بدنه ی پلاستیکی از جنس خوب صاف و یکدست و یک رنگ و بدون ناهمواری دارند اما در باتری های تقلبی عموما جنس پلاستیک بدنه باتری نامرغوب یا بازیافتی است که ممکن است تفاوت رنگ یا برجستگی و فرورفتگی های ریزی داشته باشند و سطح صاف و صیقلی نداشته باشند. یکی از کارهای مهم هنگام خرید باتری لمس کردن سطح و بدنه باتری است.

 

تشخیص اصل یا تقلبی بودن باتری با بررسی تگ NFC و مشخصات زیر ورقه باتری:

یک تراشه NFC زیر برچسب باتری طراحی شده است و اگر برچسب را بردارید، می توانید تراشه را ببینید اما معمولا باتری های تقلبی تراشه NFC ندارند. بعد از پاره کردن کاغذ باتری می توانید تراشه NFC را ببینید.

تراشه NFC در باتری اصل به خوبی پیچیده شده است و باعث برآمدگی باتری نشده است و سطح باتری همچچنان صاف است اما گاهی نیزباتری های تقلبی دارای تراشه تقلبی NFC  هستند و باعث برجستگی روی سطح باتری شده اند و دیگر باتری سطح صافی ندارد.

پشت ورق باتری اصلی  کدر است اما پشت ورق باتری های تقلبی نقره ای و شفاف است و می تواند نور را انعکاس دهد و طرف دیگر برچسب باتری حتما نام کمپانی سازنده درج شده است اما اگر باتری تقلبی باشد، نام برند آنجا درج نشده است.

مشخصات جریان و ولتاژ باتری:

دو باتری اصلی از یک گوشی میزان جریان باتری، ولتاژ باتری و ظرفیت باتری برابری دارند بنابراین مشخصات جریان، ولتاژ باتری فابریک و باتری اصلی باید تطابق داشته باشند.

رنگ برچسب باتری

رنگ برچسب داخلی باتری و رنگ برچسب دور باتری در باتری های اصلی یکسان هستند اما معمولا در باتری های تقلبی برچسب داخلی باتری و برچسب دور باتری همرنگ نیستند.

 

 بررسی جعبه و بسته بندی باتری:

باتری های اصلی بسته بندی مناسب و شکیل دارند و نوشته ها، لوگو و اطلاعات روی بسته واضح با کیفیت و با فونت مناسب هستند اما بسته‌بندی باتری های تقلبی معمولا با کیفیت نیستند و نوشته ها و لوگو بسیار پررنگ یا کم رنگ هستند و یا شدت رنگ متغیر است و یکنواخت نیست.

 

بررسی لبه باتری برای تشخیص باتری اصل از تقلبی:

باتری اصلی گوشی لبه ها صاف و منظم هستند و برچسب پوششی باتری دقیقا منظبق با لبه باتری هستند و فاصله ای بین لبه باتری و برچسب وجود ندارد. باتری اصلی با تکنولوژی درزگیری گرمایی بسته بندی می شوند و هیچ گونه منافذ یا فضایی بین باتری و برچسب باقی نمی ماند. باتری فیک و کپی فاصله بین برچسب و لبه باتری وجود دارد و گاهی برچسب کاملا صاف نیست و کج بنظر می رسد و یا موج دار است.

قیمت باتری اصلی:

باتری اصلی و اورجینال قیمت بالاتری نسبت به باتری تقلبی دارند اما قیمت بالاتر تضمین کننده ی اصل بودن باتری نیست به این دلیل که گاهی برخی فروشندگان باتری تقلبی را نیز به قیمت باتری اصلی می فروشند اما چیزی که به قطع می توان گفت قیمت باتری خیلی پایین تر از قیمت متعارف باتری اورجینال، حتما بدلیل تقلبی بودن باتری است.

 

فروشگاه معتبر یا نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ

یکی از مطمئن ترین راه های تهیه وخرید باتری موبایل، تعویض باتری در نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ و مراکز معتبر تعمیرات موبایل است که تعویض باتری و تعمیرات موبایل خود را گارانتی کنند تا در صورت بروز مجدد مشکل، امکان تعویض باتری یا پس دادن باتری وجود داشته باشد.

 

تاریخ تولید باتری

روی بدنه باتری گوشی تاریخ تولید درج شده است اگر باتری اصل و اورجینال باشد باید تاریخ تولید باتری که روی بدنه باتری مشاهده می کنید با تاریخ تولید روی جعبه یکسان باشند اما اگر این دو تاریخ متفاوت باشند حتما باتری تقلبی است.

 

 وزن باتری:

باتری اصلی گوشی سنگین تر از باتری های تقلبی هستند یکی از ساده ترین راه ها برای تشخیص اصل بودن باتری مقایسه وزن باتری فابریک گوشی با باتری که تهیه می کنید است. دو باتری اصلی از یک مدل باید وزد برابری داشته باشند چرا که مواد تشکیل دهنده، نوع باتری و استانداردها در هر دو باتری باید برابر باشد.

 ظرفیت باتری

ظرفیت باتری های فیک خیلی کمتر از ظرفیت باتری های اصلی هستند.

 

اگر همچنان قادر به تشخیص باتری اصل از تقلبی نبودیم چه کنیم؟

به نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ مراجعه فرمائید و حتما باتری با گارانتی تهیه کنید. همراه ایرانیان نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ باتری اصلی و اورجینال را با گارانتی و ضمانت اصالت باتری ارائه می کند همچنین تعویض باتری را با گارانتی و ضمانت تعمیرات انجام می دهد.

 

چرا باتری گوشی ها نیاز به تعویض دارند؟

امروزه باتری های گوشی دو نوع هستند. لیتیوم پلیمری و یا لیتیوم یونی تمام باتری های گوشی طول عمر مشخصی دارند که با چرخه شارژ مشخص می شود یعنی بطور معمول باتری های امروزی گوشی ها دارای طول عمری معادل 500 چرخه شارژ هستند و 500 بار تخلیه کامل شارژ گوشی از 100% تا 0% و به عکس را پشتیبانی می کنند و پس از پایان این 500 چرخه کامل شارژ، شاهد افت ظرفیت شارژ باتری گوشی و کاهش توان شارژدهی آن خواهیم بود. و این افت کیفیت با علائمی ظاهر می شود مانند زود شارژ خالی کردن یا بسیار سریع شارژ شدن گوشی و سریع شارژ خالی کردن یا خاموش شدن گوشی پیش از اتمام ظرفیت شارژ باتری، باد کردن باتری، خاموش و روشن شدن ناگهانی گوشی، داغ کردن گوشی و .. که رفته رفته این علائم خرابی باتری گوشی بیشتر و بدتر شده و می تواند تا حد آسیب زدن به قطعات دیگر گوشی نیز پیش برود به همین دلیل باید هر چه سریع تر نسبت به تعویض باتری گوشی اقدام نمود.

 

جهت تعویض باتری گوشی ، تبلت، ساعت هوشمند و اسمارت واچ، لپتاپ سرفیس ایرپاد و ...

و یا دریافت مشاوره رایگان به ما مراجعه فرمائید یا با ما تماس بگیرید.

تلفن:  88894775 

شماره پشتیبانی : 88895135  

آدرس: میدان فاطمی (جهاد)، بعد از ایستگاه مترو میدان جهاد، کوچه بهرام مصیری، پلاک ۳۰، واحد ۶

5.0/5 (2 رای)
ارسال نظر
verification
مشاوره رایگان واتسآپکانال تلگرام همراه ایرانیانبا ما تماس بگیرید