نمایندگی تخصصی تعمیرات موبایل با گارانتی تعمیرات   021-88894775   درخواست آنلاین تعمیرات موبایل

نمایندگی تعمیرات گلکسی واچ و ساعت هوشمند سامسونگ و تعمیر انواع اسمارت واچ

نمایندگی تعمیرات موبایل و مرکز تخصصی تعمیر و تعویض تاچ ال سی دی گوشی

با گارانتی تعمیرات

دارنده گواهینامه تخصصی از TUV اروپا (ایتالیا)

اولین دریافت کنندگان گواهینامه ایزو 9001 - 2008 از اتحادیه اروپا در ایران

درخواست مشاوره رایگان
تعمیر و تعویض تاچ ال سی دی گوشی

تعمیر و تعویض ال سی دی (LCD) صفحه نماشگر گوشی موبایل

اگر ال سی دی (LCD) یا تاچ گوشی همراه شما دچار اشکال شده و به دنبال رفع مشکل یا پیدا کردن راه و روش های تعمیر و تعویض آن هستید، سایت و موضوع درستی را انتخاب کرده اید.

 در این مطلب که از سوی شرکت همراه  ایرانیان تهیه شده است، می توانید با مشکلات و مسائل مربوط به قطعات صفحه نمایشگر گوشی و از جمله مهم ترین بخش آن یعنی تاچ و ال سی دی و نحوه تعمیر و تعویض آن آشنا شوید.قبل از هر چیزی باید گفت در گوشیهای جدید و مدل بالا و بیشتر سامسونگ و اپل و مدلهای بالاتر برندهای دیگر مانند شیاومی و هواوی وال جی و سایر برندها  از سیستم ال ای دی  LEDو آموال ای دی AMO LED و سوپر آموال ای دی SUPER AMO LED استفاده میشود که به طور عامیانه و کلی به تمام صفحات نمایشگر موبایل ال سی دی گفته میشود و به دلیل کیفیت و تکنولوژی بالای آن  قیمت ال سی دی بالاتر رفته است در این مقاله ما نیز بطور کلی از کلمه ال سی دی استفاده می کنیم.

لایه های تشکیل دهنده صفحه نمایشگر گوشی

زمانی که به هر علتی صفحه نمایش گوشی دچار آسیب شود، در اکثر موارد صفحه نمایش گوشی قابل تعمیر نیست و معمولا نیاز به تعویض دارد که هزینه های زیادی نیز به دنبال دارد.

هزینه تعمیر صفحه نمایش گوشی با توجه به قطعه آسیب دیده و میزان خسارت تفاوت پیدا می کند. بنابراین شناخت قطعات صفحه نمایشگر گوشی به درک این مساله کمک می کند.

باید بدانید که صفحه نمایشگر گوشی تنها از شیشه روی صفحه که مشاهده و لمس می شود، تشکیل نمی شود بلکه این صفحه شامل قطعات و لایه های متعددی است که در ادامه توضیح داده می شود.

صفحه نمایشگر گوشی پنج قطعه یا لایه اصلی دارد:

  • لایه اول:

قطعه اول صفحه نمایشگر گوشی که در بالاترین سطح آن قرار دارد یک لایه شیشه ای بسیار نازک، قابل لمس، شفاف و قابل مشاهده ای است که گلس یا پنل شیشه ای (glass panel) نام دارد.

گلس یا صفحه نمایشگر شیشه ای که بر روی گوشی نصب می شود با گلسی که برای محافظت از صفحه گوشی بصورت جداگانه روی آن نصب می شود متفاوت است.

گلس گوشی، یک شیشه محافظ است که بر روی تاچ نصب می شود و وظیفه آن، جلوگیری از ورود ضربه به ال سی دی و تاچ گوشی است که در لایه های زیرین قرار دارند. استفاده از گلس محافظ پلاستیکی که قیمت بسیار پایین تری از این پنل شیشه ای دارد می تواند از این قسمت محافظت کند.

  • لایه دوم:

لایه بعدی دیجیتایزر (digitizer) است که با نام صفحه تاچ یا لمس گوشی، شناخته می شود. این صفحه شفاف زیر گلس و بالای ال سی دی قرار دارد.

در گوشی های جدید، معمولا تاچ و ال سی دی با یکدیگر ادغام شده و به هم چسبیده هستند، اما با این وجود هم صدمه دیدن گلس همیشه موجب آسیب دیدن تاچ نمی شود. تاچ گوشی به وسیله یک کابل بر روی سوکت اختصاصی خود در مادربرد گوشی نصب می شود و یا اینکه به فلت ای سی دی متصل میشود.

تاچ وظیفه دریافت اطلاعات از طریق لمس را دارد به همین علت، به لمس، حرارت بدن و فشار بسیار حساس است. بنابراین اگر یک گوشی قطعه تاچ را نداشته باشد، دیگر نمی شود کارهایی مانند: کلیک کردن، زوم، انتخاب و ... را بر روی صفحه گوشی از طریق لمس انجام داد.

  • لایه سوم:

لایه بعدی یعنی مهم ترین لایه صفحه نمایش گوشی، ال سی دی (LCD screen) گوشی است که زیر صفحه تاچ قرار دارد و صفحه اصلی برای به تصویر درآوردن محتویات گوشی است.

زمانی که صفحه نمایش یک گوشی روشن نمی شود و یا سیاه است، نشان دهنده آسیب دیدن ال سی دی است. ال سی دی هم مانند تاچ با یک کابل ارتباطی اختصاصی بر روی مادربرد گوشی نصب می شود.

از آنجا که ال سی دی مهم ترین لایه صفحه نمایش گوشی است، لایه های محافظ زیادی روی آن قرار دارد تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری شود.

  • لایه چهارم:

لایه نور پس زمینه، بخشی است که زیر ال سی دی قرار دارد. این لایه انواع متفاوتی دارد که یک نوع آن  از چراغ های نورانی تشکیل شده است که برای نمایش محتویات ال سی دی بر روی صفحه نمایش، نور ساطع می کند.

این لایه زیر ال سی دی نصب شده است به نحوی که تقریبا می توان گفت با آن یکپارچه است و یک قطعه محسوب می شود.  بنابراین خاموش شدن صفحه نمایش گوشی و کار نکردن آن مربوط به آسیب دیدن این قطعه از گوشی می تواند باشد .

  • لایه پنجم:

فریم یا قاب ال سی دی آخرین قطعه صفحه نمایش است که تمام قطعات صفحه نمایشگر گوشی که نام برده شد را کنار هم نگه می دارد. این قطعات بر روی یک فریم ال سی دی پرس می شوند و نمایشگر گوشی را ایجاد می کنند.

با شناخت این قطعات می توانید متوجه شوید در صورت مشکل در صفحه نمایش گوشی همراه، کدام قسمت از گوشی آسیب دیده است و چه اقداماتی باید انجام دهید.

تعویض تاچ و ال سی دی گوشی

از آنجا که نمایشگر گوشی بیشترین تماس را با محیط خارجی دارد، به همین دلیل امکان آسیب دیدن و شکستگی این بخش بیشتر از سایر قطعات است.

یکی از بیشترین مراجعات برای تعمیرات گوشی موبایل مربوط به صفحه نمایشگر آسیب دیده یا شکسته است. عواملی مانند: ضربه، فشار، سقوط، آبخوردگی و ... از عوامل مهم آسیب دیدن صفحه گوشی است.

این مشکلات تقریبا در همه مدل های گوشی همراه اتفاق می افتد و نحوه نگهداری گوشی می تواند تا حد زیادی این مشکلات را کاهش دهد.

تعویض تاچ و ال سی دی از تعمیرات رایجی است که بر روی گوشی های همراه انجام می شود. کاربران ممکن است بنا به دلایل متعددی اقدام به تعویض این قطعات کنند.

باید خاطرنشان کرد که قیمت تعویض تاچ و ال سی دی بعد از قیمت تعویض برد و یا حتی گاهی قبل از قیمت تعویض مادر برد گوشی جزو بالاترین مبالغ تعمیر گوشی به حساب می آید.خصوصا در گوشی هایی که در آن از سیستم ال ای دی استفاده شده است قیمت تعویض ال سی دی بسیار بالاتر از گوشی های دیگر میباشد. به عنوان مثال قیمت تعویض ال سی دی سامسونگ و بیشتر مدلهای جدید تر آن مثلا سری s  سامسونگ تقریبا 60 درصد ارزش گوشی دست دو آن میباشد حال اگر گوشی از صفحه نمایشگر منحنی هم برخوردار باشد بعنوان مثال قیمت تعویض ال سی دی سامسونگ s8  و یا قیمت تعویض ال سی دی سامسونگ s10  بطور قابل توجهی بالاتر از گوشیهای هم رده آنها در برندهای دیگر مثل شیاومی و یا حتی گوشی گوگل پیکسل میشود.در مدلهای اپل نیز قضیه به همین صورت است بطوریکه از مدل آیفون x  و آیفون  xs  به بعد قیمت ال سی دی اپل نیز به طور چشمگیری بالا رفته است.در صورتیکه در مدلهای هم تراز سامسونگ و آیفون در گذشته قیمت تعویض ال سی دی سامسونگ بسیار بالاتر از قیمت تعوض ال سی دی آیفون بود.مثلا قیمت تعویض ال سی دی سامسونگ s7 edge  تقریبا سه برابر قیمت تعویض ال سی دی آیفون 7 میباشد.و همچنین قیمت ال سی دی سامسونگ s8  پلاس هم تقریبا سه برابر قیمت ال سی دی آیفون 8 پلاس میباشد.

زمانی که نمایشگر گوشی آسیب می بیند یا می شکند، اما همچنان تاچ گوشی کار می کند و محتوا را پخش می کند، در این حالت تنها صفحه شیشه ای نمایشگر گوشی است که آسیب دیده و با تعویض این قطعه می شود همانند گذشته از گوشی استفاده کرد. تعمیرکار تلفن همراه گلس را با استفاده از دستگاه لمینت تعویض و نصب می کند.

این کار بسیار مقرون به صرفه تر بوده و قیمت تعویض گلس بسیار پایین تر از قیمت تعویض ال سیدی میشود باید گفت که قیمت تعویض گلس سامسونگ و آیفون با توجه  به مدل آن  تقریبا یک چهارم قیمت تعویض ال سی دی محاسبه میگردد.

با آسیب نمایشگر گوشی، در صورتی که تاچ و ال سی دی از کار بیافتند یا نشانه هایی مانند: لکه های تیره، ترک های تار عنکبوتی، خروج جوهر از ال سی دی، سیاه یا تاریک شدن صفحه، ایجاد خطوطی مانند رد جوهر و... مشاهده شود، نشان دهنده این است که ال سی دی نیاز به تعویض دارد.

در برخی مدل های گوشی های قدیمی با وقوع ایراد در تاچ یا ال سی دی، امکان تعویض هر قطعه به طور جداگانه ممکن بود. اما در طراحی صفحه نمایشگرهای جدید تاچ و ال سی دی روی هم پرس شده اند واکثرا  امکان تعویض جداگانه هر قطعه وجود ندارد.

در برخی مدل ها نیز اگر پنل شیشه ای روی صفحه دچار مشکل شود در حالی که هنوز محتویات را نمایش می دهد و تاچ گوشی نیز در تمام قسمت ها کار می کند، فقط با تعویض گلس مشکل برطرف می شود.

عوامل مؤثر بر آسیب تاچ و LCD

تاچ و ال سی دی گوشی بر اثر عواملی آسیب می بیند و نیاز به تعویض پیدا می کند، این عوامل شامل این موارد می شود:

  • ضربه و فشار
  • شکستگی
  • آب خوردگی (هرچند گوشی های جدید معمولا ضد آب هستند و بهتر است بگوییم مقاوم در برابر نفوذ آب هستند اما احتمال آسیب بدلیل آبخوردگی وجود دارد )
  • گذر زمان

تفاوت شکستگی تاچ و شکستگی LCD

با توجه به علائمی که در گوشی ظاهر می شود، می توان تشخیص داد که تاچ گوشی دچار آسیب شده است یا ال سی دی.

شکستن ال سی دی، نشانه هایی دارد از جمله اینکه با شکستن آن، صفحه گوشی سیاه می شود  و یا نقاط سیاه و یا نوارهای سیاه و سفید یا سبز بر روی آن دیده می شود که در این صورت ال سی دی قابل تعمیر نیست و نیاز به تعویض دارد.

البته در این حالت، ممکن است صفحه تاچ همچنان کار کند و حتی امکان پاسخگویی نیز به تماس وجود داشته باشد.

در بعضی مواقع تصویر گوشی سیاه میشود ولی گوشی عملکرد کامل را انجام میدهد در اینصورت ممکن است فلت رابط ال سی دی یا فلت اصلی ال سی دی به دلیل فشار یا خشک بودن جنس فلت ترک برداشته و تصویر از بین برود که در بعضی مدلهای سامسونگ فلت ال سی دی توسط دستگاههای پیشرفته تعویض میگردد و نیازی به تعویض کامل ال سی دی وجود ندارد و خوشبختانه تویض فلت ال سی دی در شرکت همراه ایرانیان با دقت و مهارت بالا انجام میشود.

در صورتی که با ورود ضربه یا فشار، صفحه نمایش گوشی روشن بشود اما تاچ آن کار نکند، به این صورت که با لمس گوشی، اتفاقی در گوشی نیافتد، تاچ نیاز به تعمیر دارد.

برای اینکه بعد از تعویض تاچ و ال سی دی، مشکلات دیگری برای گوشی ایجاد نشود، حتما باید از اصل بودن ال سی دی گوشی اطمینان حاصل شود.

نکته مهم در تشخیص تاچ و ال سی دی اصل از تقلبی این است که قطعات اصلی توسط شرکت سازنده گوشی مانند شرکت های آیفون، سامسونگ، هواوی، شیائومی و ... تولید می شود، کیفیت و کارایی مشابه نمونه فابریک روی گوشی دارد.

 اما نمونه های فیک و تقلبی، کارکرد، کیفیت و قیمت بسیار پایین تری از قطعات اصلی دارند و بعد از چندماه احتمالا دوباره دچار مشکل می شوند و حتی می توانند به سایر قسمت های گوشی نیز آسیب برسانند.

برای تشخیص درست مشکل و خرید قطعات اصلی گوشی موبایل توصیه می شود حتما به مراکز معتبر و قابل اطمینان مراجعه کنید و گوشی خود را نزد تعمیرکاران معتبر، مجاز و متخصص ببرید.

شرکت همراه  ایرانیان با حضور تعمیرکاران حرفه ای و متخصص در زمینه تعویض تاچ و ال سی دی گوشی همراه، تبلت و سایر دستگاه های دیجیتال، جهت ارائه خدمات تعمیرات گوشی همراه و خرید قطعات اصلی در خدمت مشتریان محترم از سراسر کشور می باشد.

هزینه تعمیر و تعویض تاچ و ال سی دی گوشی

هزینه تعمیر و تعویض تاچ و ال سی دی در برندهای مختلف گوشی ها بسیار متفاوت است. این هزینه ها مستقیما به مدل گوشی، نوع و کیفیت تاچ و ال سی دی، محبوبیت برند و ... بستگی دارد.

البته در ایران مورد دیگری که بر هزینه ها از جمله تعویض تاچ و ال سی دی موثر است، نرخ ارز و قیمت دلار است، چرا که اغلب قطعات از کشورهای خارجی با دلار خریداری می شود.

به جهت هزینه های بالای تعمیر و تعویض تاچ و ال سی دی، حفاظت از نمایشگر گوشی اهمیت زیادی دارد. در ادامه نکات مهم حفاظت از صفحه نمایشگر گوشی همراه بیان می شود.

اقدامات لازم برای محافظت از تاچ و LCD گوشی

با توجه به اینکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، کاربران گوشی های هوشمند نیز برای جلوگیری از بروز مشکلات و آسیب دیدگی گوشی، بهتر است کارهایی را انجام دهند.

همانطور که بیان شد، به طور کلی سه عامل موثر در آسیب دیدن ال سی دی گوش وجود دارد که شامل: ضربه و فشار، نفوذ مایعات و گذر زمان می شود. به همین جهت برخی از مهم ترین اقدامات در مراقبت از تاچ و ال سی دی گوشی، رعایت این موارد است:

  • تهیه قاب (کاور) یا کیف برای گوشی همراه، تبلت یا ای پد و...
  • استفاده دائم از یک صفحه محافظ (گلس) با کیفیت بر روی صفحه نمایشگر گوشی
  • برای جلوگیری از آبخوردگی و شکستگی صفحه، گوشی به سرویس بهداشتی یا حمام برده نشود.
  • گوشی در مکان های امن و دور از دسترس کودکان یا حیوانات خانگی قرار داده شود.
  • گوشی در جیب شلوار تنگ قرار داده نشود (اینکار باعث وارد آمدن  فشار و شکستن صفحه گوشی می شود)

با انجام تمام این اقدامات اگر باز هم به هر علتی شکستگی بر روی صفحه گوشی ایجاد شد، اولین اقدام مراجعه به تعمیرکار و تشخیص قطعه آسیب دیده است. اگر ال سی دی آسیب دیده باشد حتما باید تعویض انجام شود و امکان تعمیر وجود ندارد.

خدمات تعمیرات گوشی همراه در شرکت همراه  ایرانیان

شرکت همراه  ایرانیان آماده ارائه خدمات تعمیرات تلفن همراه، تبلت، آی پد و انواع دستگاه های هوشمند شما از سراسر کشور می باشد. مراحل ارائه خدمات شرکت جهت تعمیر دستگاه شما به این شرح می باشد:

  • پذیرش دستگاه و قرارگیری در نوبت تعمیر (در خدمات حضوری)
  • دریافت دستگاه از طریق پست از سراسر کشور (در خدمات غیرحضوری)
  •  عیب یابی و اظهار نظر کارشناس
  • اعلام هزینه تعمیرات به مشتری
  • انجام خدمات تعمیرات توسط تعمیرکار حرفه ای
  • تست نهایی کنترل کیفیت
  • تحویل دستگاه به صورت حضوری یا پستی

سوالات متداول در مورد تعمیر LCD

  • نمایشگر گوشی ترک خورده، کار می کند و مشکلی ندارد اما ترک های آن زیاد می شود چکار کنم؟

ترک های ایجاد شده ممکن است باعث رسیدن رطوبت به LCD و در نهایت از کار افتادن کامل آن شود. برای محفاظت از LCD گلس باید تعویض شود.

  • چطور متوجه شوم فقط گلس گوشی شکسته است یا ال سی دی گوشی هم نیاز به تعویض دارد؟

اگر تصویر ال سی دی کامل باشه و هیچ لکه سیاهی روی تصویر نباشد و تاچ در تمام نقاط صفحه درست عمل کند، شکستگی سطحی و مربوط به گلس است، اما اگر صفحه تاریک باشد یا دارای خطوط و نقاط سیاه باشد احتمالا اشکال از ال سی دی است در هر صورت بهتر است برای تشخیص درست به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید.

  • بر روی تصویر لکه بنفش دیده میشود مثل لک جوهر پخش شده ولی دستگاه کاملا درست کار میکند آیا نیاز به تعویض ال سی دی وجود دارد یا خیر؟

متاسفانه این نوع لک قابل برطرف شدن نیست ولی ممکن است دستگاه مدت طولانی به همین صورت برای شما کار کند و در بعضی مواقع به مرور زمان لک بیشتر میشود که نیاز به تعویض ال سی دی دارد.

  • اگر ال سی دی گوشی سوسو بزد یا کم رنگ شود باید به تعمیرکار مراجعه کنم؟

کمرنگ شدن صفحه‌ نمایش یا سوسو زدن آن می تواند موجب بروز مشکلات جدی در آینده شود و احتمال سوختگی تاچ و ال سی دی در آینده نزدیک وجود دارد. هرچند ممکن است گوشی مدت زیادی با همین حالت کار کند اما در نهایت منجر به از کار افتادن گوشی خواهد شد، بنابراین بهتر است هرچه سریعتر برای تعویض ال سی دی اقدام کنید.

 

جهت تعمیر یا تعویض تاچ ال سی دی گوشی تبلت ساعت هوشمند و اپل واچ آیفون آیپد مک بوک لپتاپ

و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

تلفن:  88894775 

شماره پشتیبانی : 88895135  

آدرس: میدان فاطمی (جهاد)، بعد از ایستگاه مترو میدان جهاد، کوچه بهرام مصیری، پلاک ۳۰، واحد ۶

3.2/5 (15 رای)
ارسال نظر
verification
مشاوره رایگان واتسآپکانال تلگرام همراه ایرانیانبا ما تماس بگیرید